2021. április 5., hétfő

Húsvéti élményeim, gondolataim - Milly 2021.04.05.

 

Nem szokványos ez a Húsvét.  Érdemes elgondolkodni rajta.


Húsvéti  élményeim, gondolataim -

 Milly 2021.04.05.

Húsvét vasárnap...

Egyedül vagyok ezen a Húsvéton. Ilyen még nem volt. Meglocsolbi sem fog senki-gondoltam, de aztán a nyakamba kaptam a kútvizet! Pedig senki nem volt a közelemben. Hacsak az angyalok nem.


😊
A tömlő volt a ludas, pedig direkt úgy fektettem le, hogy ne felém álljon, amikor megnyitom a vzet. De mégis a nyakamba kaptam, mert a kis bokor tövéről visszavágódott, egyenesen rám a jéghideg víz. Úgyhogy az idén az igazi hagyományos húsvéti áldást kaptam. 😄🌹❤️🌷🏵️🌹🏵️





Húsvét hétfő  ..
  
Hétágra süt a nap, de mellette erős hideg szél fúj. Körülöttem  senki.. Nem kívánok kimenni. Ülök a jó meleg szobában a napfényes ablak előtt, és hallgatom a csöndet. A falu is csendes. 

Feltámadás napja van. A keresztút végén bizony ott a feltámadás. Eszembe jutott, amikor Bakonybélen  végigjártuk a Kálváriát egy vezetővel, aki elmondta minden egyes stációnál, hogy a magyarság sorsának melyik eseménye kapcsolható hozzá. Mély benyomást tett rám.  A dombra fölérve csak azt sajnáltam, hogy a feltámadott Krisztus ábrázolása hiányzott. Később több helyszínen is ezt láttam, a neten is keresgéltem. Elgondolkodtam azon, hogy a vallásos emberek nem igazán hisznek  a feltámadásban? 



A templomokban is többnyire a megfeszített Jézust ábrázolják. Bár ahol laktam és ahol most lakom, ezen a három helyen hiányzik a feszület. Kereszt az van. Sőt az egyik kis templomban egy szép  áldó Jézus- szobor áll a mellékoltáron. Elgondolkodtam. 

Ideje  már fölé emelkedni  életünk kálváriájának. 
Nem bánni a múltat, nem keseregni a jelenen és nem aggódni a jövőn.
Szeretni magunkat, szeretni másokat és szeretni Istent... tiszta szívből és feltétel nélkül.
Így válthatjuk meg önmagunkat, ahogy Krisztus is mutatta és tanította. 

Áldott boldog szép életet kívánok mindenkinek!
Milly







   












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése