2021. augusztus 4., szerda

A lélek-jelenlét titka viharos időkben..- 2021.08.02.

 ... Ezért a krízis veszély és lehetőség egyszerre ..



A lélek-jelenlét titka viharos időkben..

Halász Alexandra 2021.08.02.

Viharos idők járnak – világszerte. A Nap süt, látszólag minden rendben – de a látóhatáron már egyre sötétebb viharfelhők tornyosulnak. Senki sem tudja, milyen intézkedéseket hoz a vírus helyzet, mennyire stabil a munkahelye, lesz-e megint „maradj otthon” és otthoni oktatás… ezek magánál a vírusnál is aggasztóbbak lehetnek.

Mit lehet tenni ilyenkor?

Mint minden válság, ez is a hit és a bátorság erőpróbája. Jó, ha hiszel magadban és a jövőben: semmi sem tart örökké! Egy krízis sem! A veszély az, hogy a krízisből ki lehet kerülni összeomolva… és egy magasabb szinten is. Az biztos, hogy nem maradsz ugyanolyan. Ezért a krízis veszély és lehetőség egyszerre (a krízis kínai írásjele ebből a két jelből áll.) Mit mond a több ezer éves Ji Csing az ilyen helyzetekről? „Térj vissza középpontodba és nézd nyugodt szívvel a vihart!” Van egy japán Zen mondás is. „Aki belenéz a villámlás szívébe, meglátja a megvilágosodást”.

 És, van egy gyönyörű magyar szó is erre. Lélekjelenlét. Amikor jelen van a Lélek! Nem menekül, nem kompenzál, nem hisztizik. „Csak” jelen van.

Biztosan volt már ilyen tapasztalatod. Én az egyik Camino zarándoklatom során kerültem viharba, még napkelte előtt. Nem volt hová bújni előle. Egyre közelebb ért a villámlás – először hitegettem magam, hogy „száraz villámok”, és „nem is közeledik ez” – de persze igen. Ballagtam a vacak kis esőkabátomban, amit lábam köré csavart a viharos szél. Aztán leszakadt az ég! Villámlás, mennydörgés! És mivel mindent megtettem, amit tehettem – ez nem volt sok – innentől teljesen békésen mentem tovább: a dolog nem rajtam múlik. És a vihar csodálatos volt! Micsoda fények, színek, hang-effektusok! Ámultam a természet vad őserején. Aztán a vihar elvonult, és a felhő szegélyét bíborpirosra festette a felkelő nap, a tenger felől rózsaszín pára emelkedett fel. Megkezdődött egy új nap, tele új lehetőségekkel!

Egyetlen valódi válság van: a belső válság, a kételyek,  a belső ellentmondások, meghasonlások. Ha belül rend van, a világ is rendeződni fog körülötted, mert olyan vagy, mint a kristály-mag, ami maga köré rendezi a környezetét. A lényeg: a lélekjelenlét.

 Egy három perces kis videó erről a témáról, amit egy viharos éjszakán vettem fel: https://www.youtube.com/watch?v=YBnhP9ng8CQ

 A múlt heti élővideós előadás (Álom-elemzés: kapcsolat belső mesterünkkel) felvételét pedig itt találjátok:    https://www.youtube.com/watch?v=V49IOn1hX6E   Lesz folytatása is, az álomszimbólumokról és azok elemzéséről. 

Alexandra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése